facebookvkgoogle youtubeiconkalogo

2017-ий мав стати роком доріг в Україні. З бюджету виділили грандіозні 30 мільярдів гривень. На прикладі столиці Дмитро Костюк з'ясував, куди пішли бюджетні кошти та чому найбільші виконавці дорожніх робіт стали фігурантами кримінальних проваджень.

21 листопада 2017 року в «Київавтодорі» проводять обшуки. Порушують кримінальне провадження: привласнення та розтрата майна шляхом зловживання службовим становищем. Затримують 5 осіб. Усе це потужне викриття нагадує якесь дежавю, адже така ж гучна заява про розкрадання у «Київавтодорі» вже звучала усього лиш 8 місяців до того.

22 березня 2017 року СБУ викрила розкрадання сотень мільйонів гривень посадовцями Київавтодору. Було виявлено, що лише протягом 2016 року через фіктивні структури виведено з бюджету більше 300 мільйонів гривень». Ще під час цих перших обшуків у столичному автодорі, працівники СБУ вилучили комп'ютери, на яких виготовляли фіктивні фінансові документи, печатки комерційних структур, задіяних у проведенні оборудок, та майже чотири мільйони необлікованих гривень.

СБУ6

Після оприлюднення факту розтрати бюджетних мільйонів очільниками «Київатодору», здавалося, полетять голови найвищих посадовців. Однак директора підприємства, Олександра Густєлєв не те що не взяли під варту, але навіть не відсторонили від роботи! Увесь час слідства, а це майже рік, він преспокійно продовжує очолювати столичний «автодор» і, схоже, корупційні схеми у ньому.

Хто ж він, «великий комбінатор» столичних доріг Олександр Густєлєв?

Статки керівник «Київавтодору», лише ті, що вказані у декларації за 2016, вражають: - 90 тисяч доларів;- 70 тисяч євро; - дві квартири в Києві придбані за наднизьку ціною - 660 тисяч гривень; - авто марки LEXUS. Це при тому, що офіційного бізнесу родина Густєлєвих не має. Всі доходи – це щомісячна зарплатня Олександра – близько 20 тисяч гривень, дружини Олени – трохи більше 8. І стипендія сина – 716 гривень на місяць.

До слова, дружина очільника «Київатодору» Олена Густєлєва працює головним спеціалістом у Департаменті суддівської кар'єри.

Звідки ж у сім'ї чиновників Густєлєвих активи на десятки мільйонів гривень?

Олександр Густєлєв почав свій трудовий шлях з посади слюсаря. Відтак працював водієм, механіком і начальником автоколони. У 2005 зайняв пост начальника «Автодору» Луганської області. За даними місцевих ЗМІ, його зняли з посади на вимогу колективу. У Луганську Густєлєв отримав репутацію «дрібного злодюжки». За те, що нібито поцупив бетонні плити зі складу райавтодору для огорожі своєї дачі.

Густєлєв

У 2014, попри сумнівну репутацію, чиновник стає заступником директора «Київавтодору», Володимира Жукова, якого змінив уже через рік! Вгадайте що трапилося із попередником Густєлєва? Саме так, його також запідозрили у багатомільйонних розтратах. Жуков звільнився «тихенько», за власним бажанням.

Тоді ще громадськість чекала конкурсу на вакантну посаду, але мер Києва Віталій Кличко призначив Густєлєва ген. директором «Київавтодору» без конкурсу.

27 лютого 2017, в Києві відбулася надзвичайна пригода, яка, здавалося б мала поставити хрест на кар'єрі Олександра Гусєлєва. Обвалилася частина Шулявського мосту! Обвал мосту викрив крадіжки Солом'янського автодору на 15 мільйонів гривень. Чиновник заяву на звільнення написав, але своєї провини не визнав. Експерти ж переконані, важко уявити, щоб такий розпил бюджетних грошей пройшов без відома керівництва «Київавтодору».

Як показують тендерні закупівлі на сайті «Прозоро», найчастіше підряди на ремонт доріг у Києві виграє та компанія, де співзасновниками є довірені чи підставні особи Олександра Густєлєва. Нині у керівника «Київавтодору» чотири постійних фаворити: ПП «Київшляхбуд», ТОВ «Автомагістраль-Південь», Прат «Броварське ШБУ №50» і ТОВ «Онур Конструціоні». Саме вони беруть участь у більшості торгів. При чому «Київшляхбуд» часто виступає в ролі технічного учасника, щоб аукціон визнали таким, що відбувся.

Ці компанії отримують бюджетні мільярди, а далі по ланцюжку, залучаючи своїх субпідрядників, гроші відмивають.
Яким чином? Річ утім, що закон дозволяє приховувати від системи «Прозоро» усю інформацію про субпідряд, якщо він освоює менше аніж 20% грошей.

Якщо ремонтувати дорогу не зголошується щонайменше дві компанії, то конкурс можна не проводити взагалі і вибрати підрядника на свій розсуд. За цією, так званою, «переговорною» процедурою лише за квітень-липень 2017 «Київавтодорівці» провели 8 тендерів!

Найбільшу суму, понад 20 мільйонів гривень, розділили між собою дві компанії. Обидві підлеглі «Київавтодору». Одна з них, за «офіційною» звітністю, ледь зводить кінці з кінцями. А інша – взагалі фігурує в кримінальному провадженні.

дві компанії

Експерти розповідають, керівництво «Київавтодору» має 100 і 1 привід аби усунути від участі в тендерах «чужі» компанії. «Своїм» же ж, навіть втягненим у кримінальні провадження, дістаються багатомільйонні замовлення!

Ці «свої» Київавтодору компанії, привели нас до Одеси. А точніше, до мера міста – Геннадія Труханова. Нині відомий екс-регіонал, фігурує одразу у трьох кримінальних провадженнях НАБУ. Його підозрюють у розтраті понад 800 млн бюджетних гривень на тендерах. Утім це не заважає чиновнику й надалі одержувати підряди на дорожні роботи в столиці.

Коли в Одесі говорять про «банду Труханова», мають на увазі не його сепаратизм чи регіоналівське минуле. І навіть не фінансування ЛНР/ДНР, в чому підозрюють мера місцеві активісти. Насправді мова йде про причетність Труханова до справжнього мафіозного угрупування.

«Когда Порошенко договорился еще с Трухановым, не поддержав своего собственного кандидата на выборах от партии «Солидарность» и из-за договорняка поддержал Труханова. Фактически они сдали область нескольким людям. Областью не управляет сегодня Порошенко. Областью управляет «Ангел», его люди до сих пор. Городом Одесса управляет не Труханов на самом деле Галантерник. Это высшестоящий по иерархии в этой вертикали чем сам Труханов и это человек Ангела, который хозяин в городе», - розповів нам екс-заступник генерального прокурора України та прокурор Одеської області Давід Сакварелідзе.

Це рапорт італійської поліції 1998 року під назвою «Українська мафія». В ньому йдеться про так звану «банду Мініна».

мафія

Леонід Мінін – всесвітньо відомий контрабандист. Контролював Одеський порт і нелегальне постачання української зброї у найгарячіші точки планети. Став прототипом героя голлівудського блокбастеру «Збройний барон».

За даними італійської поліції, Генадій Труханов був охоронцем Леоніда Мініна та контролював в Одесі декілька охоронних фірм та спортивних клубів, які по суті були кримінальними угрупуваннями.

Згідно документів, в Одеському угрупуванні крім Мініна, були його права рука Олександр Аргент, а також Олександр Жуков, який займався фінансами. Жуков – одна з ключових персон для нашого розслідування корупційних схем «Київавтодору».

Згідно панамських документів, часткою компанії «РОСТ» володіє депутат Одеської міськради від партії Труханова Юрій Шумахер. Саме Шумахера називають головним «дорожником» Труханова. Разом з Жуковим через офшори на Віргінах він є власником дорожніх компаній. Зокрема, «Київшляхбуд» - тієї самої корпорації, яка традиційно виграє найбільші тендери «Київавтодору».

Загалом в панамських паперах фігурує понад 20 підприємств пов'язаних з Турхановим та його партнерами. Цікаво, що сам Труханов в тут вказаний, як громадянин Росії. Ще у 2014 році інформацію про російське громадянство Труханова оприлюднив у фейсбуці народний депутат Володимир Арієв. Це копії документів з Федеральної служби Росії, які нібито підтверджують, що Труханов має два російські паспорти.

Арієв Труханов з міграційної служби

Головними постачальниками бюджетних грошей через «Київатодор» для Труханова, найімовірніше, є вже згадувані компанії «Київшляхбуд» та «Автомагістраль-Південь». Центральна у схемах компанія «Київшляхбуд». Її зареєстрували ще у 2009 в Одесі, як «Югавтодор». Назву змінили через 2 роки, схоже, щоб взяти під контроль столичні автошляхи.

Нині власником «Київшляхбуду» через офшори є вже знайомі нам одеський депутат Юрій Шумахер та російський олігарх – Олександр Жуков. За 2014-ий – 2015-ий роки, керівництво «Київавтодору» уклало із «Київшляхбудом» договорів на суму понад 250 млн. грн.

Зокрема, за капітальний ремонт Голосіївської площі підприємство одержало 8,2 млн грн.
До кінця грудня 2016 на проїзній частині мали замінити асфальтобетонне покриття і тротуари, нанести розмітку. Також мали облаштувати систему відведення води, облаштувати зелену зону і огорожу.

Майже 24 млн. державних грн. Отримало ТОВ «Автомагістраль-Південь» за капремонт ремонт вулиць Миропілська та Радунська, що на Троєщині. До кінця 2016 року мали замінити асфальтобетонне покриття, тротуари, відновити газон та встановити огорожі. Давайте подивимося, що ж зробили?

«Ну такое Мелколатательные работы, которые навозом засыпают, разваливаются через пару недель, потом обратно дикие ямы, еще больше, чем они есть. Дорога ужасная. Тут на Троещине вообще дорогу делают кусками. Ездить невозможно, одни маты, потому что «Киевавтодор» - реально пидарасы реальные, больше говорить не о чем», - розповів нам водій Олександр.

Працівник шинного сервісу відзначив, що дорогу ремонтують щороку, однак асфальт сходить разом зі снігом.

 дороги

Власники компанії «Автомагістраль-Південь» також одесити. За попередні вісім років вона виграла тендерів на шалені 3 млрд грн. За даними Судового реєстру підприємство фігурує у кримінальному провадженні за фактами розкрадання держаних коштів. Попри сумнівну репутацію, у 2017 ця компанія знову виграла новий тендер – капітальний ремонт бульвару Дружби Народів за 170 млн.

У тому, що бізнес Труханова процвітає не лише у Одесі, але й у столиці, переконаний екс-губернатор Одещини Міхеїл Саакашвілі.

«Труханов дуже допоміг Порошенку боротись зі мною. І Порошенко такі речі цінить. Він корумпований, він на нього є багато компромату. Так що Порошенко вважає, що його можна знищити будь-коли. І більш того, він ділиться. Він ділиться з людьми Порошенко. Все. Рецепт успіху дуже простий. І це правда, що в Одесі є монополія повна на регіональні ... дороги міста. І те, що Труханов від цього заробляє, це не є таємницею ні для кого. Я намагався це припинити. У нас був з ними конфлікт. Якраз один із джерел нашого конфлікту почався саме з цього, що я казав. Це було пов'язано з освітленням і це було пов'язано з дорогами»,- зазначив Саакашвілі.

Чому компанії, пов'язані із Генадієм Трухановим, попри, відкриті проти них кримінальні провадження, виграють основну частину тендерів на ремонти доріг у столицю. Про це ми спробували поговорити із самим гендиректором Київавтодору - Олександром Густєлєвим?

Вівторок, 16:30, прийомний час керівника «Київатодору». Одного разу на тиждень пан Густєлєв зобов'язаний бути на робочому місці. Йдемо на прийом.

Однак охорона не пропускає нашу знімальну групу. Телефонуємо до прес-служби. Звідси до нас направляють юриста. Ціль якого професійно витурити неугодних журналістів з будівлі. Будівлі комунальної, яку утримують за кошт платників податків. В яку за законом має право увійти будь-який громадянин.

Все ж нам вдалося знайти фігуру, яка поєднала Труханова та Густєлєва. Ключ до розгадки - інформація, яку Олександр Густєлєв приховав у своїй офіційній біографії.

Справа в тому, що Гендиректор «Київавтодору» раніше працював офіційним помічником на той час нардепа 7-го скликання від Партії регіонів Олександра Пресмана. Кнопкодавець Пресман, у свою чергу, здавна має дружні стосунки з мером Одеси Трухановим.

пресман

Як же так на очах у мера, під керівництвом людини, яку він призначив, відбувається нахабний розпил бюджетних коштів?

Вперше мер Києва оголосив війну корупціонерам Київавтодору після обвалу Шулявського мосту.

«Я ініціював звільнення заступника голови КМДА з питань транспортної інфраструктури та глави Солом'янського району. Вони написали заяви про звільнення. Написав заяву і керівник «Київавтодору», тому що це відповідальність всіх - і профільного заступника, і глави району, де трапилася надзвичайна подія, і керівника підприємства, до складу якого входить комунальне підприємство «Київавтошляхміст», на балансі якого знаходиться шляхопровід», - зазначив Віталій Кличко.

Однак усі винні посадовці залишилися на своїх посадах... Ба більше – наступного ж дня після обвалу шулявського мосту Кличко призначив Олександра Густєлєва своїм радником.

На початку березня Держаудитслужба виявила завищення вартості ремонтів доріг Києва майже на 11 млн грн. А СБУ та Генпрокураура заявили про грандіозні корупційні схеми «Київавтодору» на 300 млн. гривень. Однак Кличко залишився вірним Густєлєву.

кличко

Розслідування про розкрадання бюджетних грошей у великих масштабах триває. Олександр Густєлєв за підтримкою столичного мера Віталія Кличка продовжує обіймати посаду Генерального директора «Київавтодору», збагачуючи кишені чиновників та особисто мера одеського Геннадія Труханова.

ГСУ Випуск № 28

№ 6

№ 5

№ 4

№ 3

№ 2

№ 1